Hur förvarar ni?

För mig är förvaring av mina scrappsaker halva nöjet med min hobby. Jag älskar att hålla på och fixa, dona och sortera. Jag är rätt ombytlig och ett tag sorterar och förvarar jag på ett sätt och efter ett tag så kommer jag på ett nytt sätt och då ändrar jag. Jag vet inte om det beror på att sättet som jag förvarar på inte är bra eller om jag bara vill förnya mig. Strunt samma för kul har jag.
Här kommer lite olika sätt som jag förvarar på idag.


Zipfickor i A4-format från Claes Ohlsson förvarar jag bling, pearls, brads och mina clearstampsfavoriter. Jag håller samman plastfickorna med ringar så de är lätta att ta med sig. Jag tycker att det fungerar bra eftersom det är så överskådligt.



Mina distressdynor och andra färger förvarar jag i en plastlåda som jag tagit bort locket på. Lådan är uppdelad i fack som man själv kan sätta hur man vill. Även denna från Claes Ohlsson och här tycker jag att det är överskådligt samtidigt som lådan är lätt att plocka fram.



Mina spetsband har jag snurrat på stavar av kartong. Med risk för att bli tjatig men visst är det lättöverskådligt?

Det var allt från mig för denna gången.

Kram kram
Lotta

Kommentarer :

#1: Renate

Åh va smart med zip-fickorna! Jag är också ombytlig när det gäller förvaring. Kommer på bättre idéer ibland och då byter jag :)



Gillade den med banden också, att jag inte har tänkt på det innan. Just nu ligger alla huller om buller i små ikea-lådor med lock........Inte speciellt överskådligt. Det enda bra är att de ligger sorterade i färg.

MVH Renate

skriven
#2: Therese

Supersmart med zipfickorna!

Förstår att Clas Ohlson är grejen;)

Kram

skriven
#3: Tina

Så smart!

Liftade din plastficksidé redan efter scrappeningen, hoppas det var okej... :)



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :