Scrappig heminredning

Strosade i affärer en dag, ni vet dom där små hemtrevliga som har dyra inbjudande chabby chic saker för alla ställen, tillfällen men tyvärr inte för alla plånböcker...

Såg en stilren tavla för 350 kr. Enkel vit 20x30 med ett citat. Då började det spinna loss i hjärnan ;-) Hmm, det kan jag ju göra själv- vem behöver dyra väggord när man kan göra själv!

Fick 2 fantastiska kvällar med Elisabeth då vi bara hade pyssel i mitt kök. Gjorde då lite tavlor till köket:


Fick göra svart-vitt så ni slipper glädjas allt för mkt åt min väggfärg *ler*

Detaljbilder:

Jag har alltså avvänt canvasdukar i olika storlekar, stämplat på med mina
äntligen funna foamstamps med akrylfärg.
Den mindre texten är rub-ons från olika tillverkare och med olika typsnitt.
Dekorationerna är band i olika varianter, samt charms i metall både som
enstaka och i set om flera. Finns på Arkivet.

Morsdag var det ju i helgen oxå, så det fick bli en pysselkväll med dottern i lördags, då fick hon gjort en tavla till sitt rum och jag en till mamma:

Passade bra i köket så jag har fått låna den en stund!




När jag ändå visar upp hemmet, kan jag passa på att lägga in ett foto på en enkel detalj i vårt badrum:

Väldigt enkla med bara dymotext påklistrat på en ytstansad label.

Ha en riktigt skön sommarvecka- ja, ja vårvecka då *ler*
// Malin

Kommentarer :

#1: Tarja

Underbara tavlor!!! När ska vi sitta och pyssla då:) Just det, nu i juni var det ju:) kram

skriven

Kommentera inlägget här :