Same same but different

Då är jag först ut med vårt nya uppdrag där vi alla DT fått likadant material och samma foton att jobba med. Tarja hade plockat ihop ett spännande paket och underbara foto, detta var ett superroligt uppdrag som jag verkligen fick klura på. Så här blev min LO.




Papperspåsen fick agera ram. Jag rev ut framsidan och rullade upp kanterna får att få
lite 3D-effekt. Jag målade den med vit akrylfärg, sprayade den med lite blå färg för att
plocka upp färgerna i fotot och så fick den givetvis även lite distressdyna :).


Jag hålade kanten på påsen och "sydde" med organsaband.



Trådrullen trädde jag på sidenbandet. Jag häfta fast bandet med häftklammer men fick
ta hjälp av min älskade limpistol för att få trådrullen att sitta fast. De små söta blommorna
fick dekorera trådrullen ytterligare.


Även wellpappdetaljerna fick smaka akrylfärg och distressdyna. Jag vek en blomma av
en bit mönstrat papper och satte i mitten på wellblomman.

Det var allt för denna gången.
Kram kram
Lotta

Kommentarer :

#1: Therese

Superfin!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :