Mixed media teknik

Nyligen var jag på en inspirerande kurs i mixed media teknik. Det var fantastiskt kul och jag har hittat ytterligare en dimension på skapandet. Det bästa är att man inte behöver köpa en massa nytt material utan man kan använda det man har hemma. Sånt gillar jag. :) Detta är den tredje canvastavlan jag skapat med denna teknik.




Några detaljbilder (klicka på dem för att se dem större)


       

Det material som jag använt till denna tavlan är:

Canvasduk
Notblad och gamla bokblad
Mod podge (ett lim/lack, det går bra med decogupagelim)
Akrylfärg
Spraymist
Mönstrade papper
Massor av stämplar
Massor av rub-ons
Svart penna
Pearlmaker


På denna You tube-filmen kan man se en snabbgenomgång på hur man kan skapa sin egen canvas.





//Susanne

Kommentarer :

#1: Lotta

Wow, superfin!!!

skriven
#2: Tarja

Så himla häftigt!!! Detta MÅSTE vi bara ha som kurs i höst!!!

skriven
#3: Elina

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

skriven
#4: Smsa Låna

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

skriven

Kommentera inlägget här :