Arkivet - Malin

Sådär ett halvår efter Tarja öppnade upp "sitt nya Arkiv" kom jag in i butiken och ville handla lite distresser att måla med, vi började prata om scrapbooking. Jag fick frågan om att göra lite saker till butiken som hon kunde visa upp. Så började min karriär i världens bästa butik!

Efter att ha designat ett år, började jag hjälpa till på mässor och under tiden jag pluggade jobbade jag även ett par dagar i veckan i butiken. Nu träffar ni mig på onsdagr i butiken, på mässor, klubbkvällar och en del kurser.

Lite om mig då:
Jag är 39 år, mamma till Erica och Hampus. Har precis köpt ett stort hus tillsammans med Stefan. Lever ett varannan vecka liv med barnen och kombinerar mitt arbete som sjuksköterska på akuten med att "få betalt för min hobby" en dag i veckan hos Tarja och Arkivet.

Jag har hållt på med scrapbooking i ungefär 8 år. Skulle väl beskriva min stil som ganska rak och enkel men gärna en hel del roliga små detaljer. Kan inte leva utan kantskrapa och chalk... just nu måste allt dessutom minst ett varv i wellpapp-mangeln *ler*.

Favorit Lo, från 2010 (dåligt foto, men...)


Favoritdetaljer är ord och citat helst som stämplar i olika typsnitt huller om buller. 
Är oxå mycket noga med journaling på mina Lo´s, vill ju att barnen ska kunna se ett foto av sig som små och få läsa om vad som var det viktiga budskapet med just det fotot.

Tycker om att altra en hel del, i julas var det cellofanpåsar av olika slag, med olika innehåll. Ljus och tavlor är väldigt dekorativt det med.

Så- på återseende i butiken, på mässor eller kanske på en kryssning?!

Sparar det bästa till sist:
Tack Tarja för att det blev just JAG som fått äran att dela så mkt upplevelser med DIG!
// Malin

Och så ett litet ord från Tarja: Malin, det är jag som ska tacka dig för att du orkar slita även här på Arkivet när jag vet hur mycket du har att göra. Jag är så glad och tacksam över att du gör det!
Vi har haft härlig år tillsammans och jobbar så himla bra ihop - DreamTeam! Kram Tarja

   

Kommentarer :

#1: Sara-SaGam

Vad kul att få se och läsa om er alla härliga Arkivet-tjejer. Ser fram emot 2011!

skriven

Kommentera inlägget här :