Ljuvliga skapelser från Jennie!!!


Först ut är ett Magnoliagort!

Denna söta lilla cherry-tilda är färglagd med distresser.
Tre papper ur Piondesignes Väntan på tomten. Heeeelt underbara papper som
jag skulle kunna tänka mej att göra alla mina julkort i , i åtminstonde farm
år till. Löööövly! Sista pappret är från en annan favoritserie juleglede
från norska Ladybug som Tarja hade den goda smaken att ta in till Arkivet
även i år!!! Julen är räddad! Tack Tarja!



 Övrigt jag har använt är spets från Arkivet, blommor från Arkivet.

 Magnolias DooHickery Doily och kantstans. Samt Marthas doily lace och dies fån Nellie Snellen. 

 För övrigt har jag smutsat alla kanter med Distress Walnut stain. Jag älskar
 att smutsa ner papper. Jag har svårt för att jobba med klara glada färger så
 om jag ska skapa med ett sådant papper för att få det att matcha mina andra
 papper kan jag smutsa ner hela pappret. Bra tips om man hittat ett papper
 man älskar men inte är helt nöjd med färgen. Då kan man alltid ändra det
 några nyanser med distresser och så sydde jag på ett bakgrundspapper runt kanterna.
Tilda sitter fint på ett par 3D-kuddar. 


  Tema Jul!


 En underbar tändstiksask. Under de dagar den stått här hemma är det många

 som varit och ryckt i den och velat köpa. Så köp många! De är lättpysslade,
 annorlunda och en perfekt gåbort på advents present eller liten julklapp
 Alla papper från Piondesigns Väntan på tomten! Marthas snöflingestans och
 Marthas doily lace kantstans (en av mina käraste ägodelar). Tjofa på en
 blomma och lite band. Klart! Enkelt...men en jätte uppskattad present!

kram Jennie
http://jrydhed.blogspot.com/

Imorgon bloggar Jennie lite mer och på lördag får ni se vad för fint Mia har skapat!
Båda är gäst-designer här under oktober månad!


Kommentarer :

#1: Jonahastri

Great site

skriven

Kommentera inlägget här :