Presentask!!

Hej hej!

Idag skall jag ge er en beskrivning på hur man gör denna lilla söta ask att ge bort något fint i.



Steg ett: Här har jag använt vanlig vit cardstock. Vi skall göra två stycken ark som sedan skall sättas ihop.
Börja med att mäta (Måtten på bilden är tänkta från kant till kant.) och skära pappret i dom måtten som bilden nedan visar. Biga sedan pappret med ett falsben längs de streckade linjerna.



Steg två: Mät ut mitten av de översta rutorna och biga med hjälp av ett falsben och en cd skiva längs dom rundade linjerna som är streckade på bilden.



Steg tre: Montera ihop era två ark, klipp ut flikar och gör hål för snöre så som visas på bilden.
börja också vika alla raka linjer.



Steg fyra: Sätt ihop de två ändarna så att ett rör bildas, vik in bottenflikarna och fixera så att dom stannar ihop.
Nu kommer det lite kluriga nu skall de rundade bigningarna vikas och på bilden ser ni hur det skall bli.



Steg fem: Efter detta är det fritt fram att montera ett vackert snöre och dekorera med ett ljuvligt papper efter eget tycke. Jag har valt att dekorera med ett lila organzaband, pearl maker och magnolias underbara papper "känn dig själv" som jag rundat i kanten med en hörnstans.

Ha det så härligt i vårvärmen! // Tina

Kommentarer :

#1: Marika "ioma" Lantz

WOW vad läcker!

Tack såååå mycket för den beskrivningen, detta får helt klart bli en favorit.

Tack tack tack!

skriven
#2: Lisbeth

åh vad jag blev glad när jag såg att beskrivningen fanns på bloggen. jag har gjort fem askar enligt beskrivningen. Mina arbetskamrater ska få dem som sommargåva med lite god choklad i. jag är så nöjd med resultatet.

skriven
#3: Susanne

Vad gör jag för fel? Jag fick inte ihop botten, fick lägga i en "platta" för att täcka......

skriven

Kommentera inlägget här :