Lite nytt från mig :)

I helgen har vi haft en pysselträff, 14 pysselsugna tjejer tillsammans, helt galet roligt. :) Jag har alltid svårt att komma igång när vi sitter så många, är alldeles för nyfiken på vad de andra pysslar med!!
Men till slut satte jag mig och började och resultatet kommer här.

Här har jag stämplat en av Arkivets egna nya stämplar och färglagt med ProMarker. La lite stickles i löven. Motivet är urklippt och limmat direkt på cardstocken. Innan jag fäste de svarta och turkosa papprena på kortet band jag ett organzaband runt om. Grattis är stickers från MM.


Här jag gjort ett Staffli-kort och använt mig av den nya serien "Flutter" från Making Memories. Stämplar är Magnolias "Tilda lackar brev" och Arkivets egna textstämpel "Grattis". 
Tilda är färglagd med ProMarkers och sedan monterad på det mönstrade pappret. Använde 2 olika punchar till att stansa ut cirkel och scallopad cirkel i 2 olika rosa färger. Under texten satte jag en rosett knuten av rosa spetsband och satte en rosa dekorationsnål igenom rosetten. Till själva "låset" som håller upp kortet har jag använt rosa cardstock och ett mönstrat papper ur serien "Flutter". Stansade kanterna med en punch från Martha Stewart.

Här kommer ännu en gång ett kort med stämpeln från Arkivet. Samma tillvägagångsätt som innan, fast här la jag stickles i kronbladen istället. Som bakgrund har jag använt mig av de nya superfina papprena från Maja Design. Och här har jag delat på pappret och använder både fram- och baksida. Textstämpeln är från Liten Tingla.

Det va allt för denna gången. Tack för titten.
Kram Petra























































































Kommentarer :

#1: bili

Tjusiga kort. Gillar blomstämpeln och texten på nedersta kortet :)

skriven

Kommentera inlägget här :