Välkommen hälsar vi Sofia som är gäst DT under april!

Hej, mitt namn är Sofia Nilsson, jag kallar mig fialisan i scrapvärlden. Jag blev tillfrågad av Tarja om jag ville vara gäst-DT för arkivet under april månad, självklart blev jag jätteglad och smickrad för förfrågan och tackade givetvis JA!

När mitt DT-paket kom var det en härlig mix av olika saker, jag gillar verkligen den utmaning det blir att skapa med något man själv inte valt. Här är en bild på vad paketet innehöll (har redan varit och klippt i ett av arken när jag kom på att det kanske vore bra med en bild också ;) )
 

 

Det första jag gjorde var att bestämma mig för en passande bild, och det hade jag. En bild på mig när jag var runt 1,5-2 år, koncentrerad på att laga något vid spisen. Sedan valde jag ifrån paketet ut det jag tyckte kunde vara passande material (att det senare ändrades lite bör tilläggas)

  

 

Jag gillar när allt har bruna kanter, det ger mer liv åt layouten, så jag distressade de flesta sakerna (vintage photo och walnut stain). De tjusiga vintage cutsen från crafty secrets hade ju redan en gammal touch, men inte tillräcklig, så jag körde med distress över hela ytan.
  


 

Jag rev en bit från wellpappen (mycket roligt att jobba med för övrigt :) ), distressade kanterna med vintage photo och sprutade sedan med sprayflaska på färg (fired brick uppblandad med vatten). Detta för att få igen lite av de röda toner som finns i det andra materialet. Jag har även kört med edge scraper på det stora mönstrade pappret. Jag lägger allt på plats som jag tycker det kan passa.
 


 

Allt fästs fast, lite akrylfärg stämplas dit med hjälp av en bit bubbelplast. Jag stansade ut två rundlar ur wellpappen och distressade även de kanterna. Sedan en djupdykning i knapparkivet för att hitta en lämplig liten rackare till mitten.
 
 

Nu är layouten klar, det blev ett par extra rundlar av wellpappen. Texten är utstansad med QK "Diesel" och "en liten" är små stickersbokstäver. "år 1980" är stämplat med MM magnetstämplar.
 

 

Materiallista:

Heartwarming vintage cuts från crafty secrets

Wellpapp

12"x12" Sheriff´s office från Jenny Bowlin

12"x12" Saloon från Jenny Bowlin

Journalingkort "read" från Jenny Bowlin

Bazzill dot´s Neptune

 

Tack för mig för denna gång!

 

/Sofia

Och tack säger även jag till dig Sofia för en alldeles utmärkt förklaring på hur du arbetar när du scrappar och ett ännu större TACK för att du ville vara med här under en månad//Tarja


Kommentera inlägget här :