Petra

Nu har turen kommit till mig att blogga en LO om mig själv.
I mitt DT-paket fanns det ett mönstrat papper från Rusty Pickle, dekorationer och stämpel från Making Memories.


Använde också QK Chemistry alfabet till att stansa ut "JAG"

Namn: Petra Berg (petraspyssel)

När började du scrappa/göra kort: Jag köpte mina första stämplar i San Diego, CA 1997, men dom fick ligga och skräpa ända fram till 2001. Scrappa började jag med 2007 och i väldigt små mängder. Det är först nu jag har blivit riktigt biten.

Hur hittade du denna hobby: Som sagt i USA först, men det va Tarja och min syster som fick mig att börja göra kort.

Vad är det som håller igång ditt intresse: Jag har ju haft turen att få jobba på Arkivet i butiken och som kursledare. Och det är så fantastiskt roligt när det kommer nya varor hela tiden. Jag inspireras av allt och vad alla andra likasinnade skapar.

Vad gör du annars:
Jobbar som administratör för en juridisk avdelning på Gbg's Fastighetskontor. Är mamma till ett rumpetroll, Liam, och som är min stolthet och glädjekälla. Jag älskar att resa och gärna resa långt bort.

Favoritmärke: Hmm...det är nog Fancy Pants, Bo Bunny, MME, Prima, DCWV och mina älskade ProMarker.

Din "specialitet": Vet inte om jag har nån specialitet, men jag tycker om att jobba med akvarellfärger, chalks (torra pasteller) och ProMarker. Att jobba efter mottot "Less is more" är väldigt mycke jag.

Drömmer om: Att snart få åka tillbaka till Perth, Australien och hälsa på mina vänner. Och så skulle jag vilja att Liam och jag fick en större lgh.

Så, nu har ni fått veta lite mer om mig.
Även jag skulle göra ett bra-att-ha-kort av det material vi fick. Mitt ser ut så här:

Ett väldigt enkelt kort som lämnar spelrum för att skriva/stämpla något på framsidan.
Färgerna passar både till män och kvinnor, bra va?!

Det var allt för mig den här gången. Nu ska jag sätta igång med nästa DT-paket *L*
Tack för titten
Kram Petra

Kommentarer :

#1: Therese

Superfin layout och kort ♥

Kramar från en annan administratör:)

skriven

Kommentera inlägget här :