Hanna

Även jag ska presentera mig i bloggen. Jag fick papper från Making Memories. Färgerna var inte de som jag skapar mest i annars, men det är alltid en utmaning att göra något som man inte är lika van vid. Då får man tänka ett extra varv och det är alltid spännande. Jag gjorde en LO och två kort av spillbitarna. Mitt album är i 8X8 för att jag gillar det formatet och då blir det lagom bitar kvar av pappret för att göra kort av.

Namn: Hanna Tjörnhed Pannkakstårta på nätet

När började du scrappa/göra kort: Jag började med att göra kort 06. Gjorde en jordenrunt resa 07 och började därefter scrappa allt mer. Nu scrappar jag mest även om alla mina stämplar finns kvar och plockas fram ibland för att göra kort till nära och kära.

Hur hittade du denna hobby: Jag sökte på nätet och fastnade på pyssel.net

Vad är det som håller igång ditt intresse: Jag gillar att dokumentera det jag gör. Har gjort album om resan vi var på, bröllop, bästa kompisens barn osv. Jag vet att jag kommer att uppskatta det senare i livet och kunna bläddra tillbaka och komma ihåg. Dessutom får jag hålla på med mitt intresse för färg och form på många olika sätt. Jag kan bli knäsvag för att snyggt papper!

Vad gör du annars: Jag arbetar som lärare i en fyra i Partille kommun. Har bara arbetat i 2 år så mycket tid går till mitt jobb just nu. Det blir mycket att göra och många kvällar med planeringar och sökningar efter bra material.
Spenderar mycket tid på scouting också, det kan bli några kvällar i veckan. Spelar innebandy i division 3 och försöker dessutom hinna med kompisar och min man. Vi har ett sommarhus i Bovallstrand som vi är mycket i på sommaren, men det blir lite glesare på hösten.

Favoritmärke: Jag älskar October Afternoons papper. Skulle kunna använda bara deras papper. Gillar även Sassafrass och American Craft. Jag är ganska ren i min stil och gillar inte smutsiga papper. Det ska vara klara färger och härliga mönster.

Din ”specialitet”:hmm den frågan var lite klurig. Jag tycker själv att jag är ganska duktig på att kombinera färger.

Drömmer om: Just nu drömmer jag om lite mer tid, men det kan ju bli svårt. Jag har länge velat att Thickers ska göras med ark med samma bokstav på och då skulle jag vilja ha en väldans massa A. De försvinner väldigt fort här hemma och jag har hur många alfabet som helst men väldigt få A:n :-)



Mina kort som blev av spillbitarna:





Grattis är skrivet med Adorn-it:s nya lite större klisterbokstäver. Väldigt fina!

Tack för mig!

Kommentera inlägget här :