Caisa



Namn: Caisa Lilja Hellström

När började du scrappa/göra kort: Jag gick en kurs med mamma å syrran typ 2000 nånting, men har inte börjat blogga och vara aktiv förrän något år sedan.

Vad är det som håller igång ditt intresse: Det är kreativt och terapeutiskt. ersätter dagboks skrivandet jag tidigare ägnat mig åt. Skönt avbrott i vardagen.

Vad gör du annars: Jag är modist och direktris. Men just nu är det mest hattar och korsetter som sys, och det för fulla muggar ;)

Favoritmärke: Olika både galna Cosmo Cricket och October afternoon papper och mer sansade Basic Grey. Brukar bli de mer lugna till Lo´s och galnare till kort. Älskar stjärnor, prickar och körsbär.

Din "specialitet": Retro, pin-up, humor, sarkasm. Enkelhet.

Drömmer om: Att se mer av världen, bli duktigare på att uttrycka mig i färg och form och att vara en god vän.
(klyshigt eller hur?!)

..............-----------------...............

Detta uppdraget var som ni sett att göra en Lo om oss själva och kort av spillbitarna.
Så här blev mitt resultat:


Bakgrunden är vanlig cardstock som jag här duttat med akrylfärg (orange) genom punchinella och de svart prickarna är versa mark dyna som jag duttat och sen är det svart embosspulver på.
Swirlsen är ut skurna med revulution, die från Quickutz.

Tagen och det oranga pappret är Core dinations papper, på taggen har jag sandpapprat fram den inre färgen.

Thickersarna heter Daquri och de små bokstäverna är från Adorn it.

Nätet är hattflor som jag hade hemma.


I dessa färgerna kunde jag inte låta bli att göra ett halloween kort. Framsidan gjorde jag på samma sätt som lo:n med puchinella. Bilden är från en gammal almanacka och fladdermusen från snag´em stamps. Det fina clear pappret är från Making memories. Insidan av kortet har jag gjort ett "pergament" som jag skuggat för att ge en rullad effekt.


Det fanns lite material till så jag gjorde en Lo.


Detta pappret är också Core dinations här har jag sandpapprat ganska flitigt,
både runt kanterna och där jag ville ha texten.
Stjärnorna är ut skurna ur ett journaling block.
Texten är Jolly från Quickutz.

Sen blev det litet kort också. 10x6cm ihop vikt. Stjärnorna och det svagt turkosa pappret är från journaling blocket. Pearlsen är från Kaiser.

Det var allt för denna gången! /Kram C

Kommentarer :

#1: Tarja

Åh, så mycket fint du har gjort!!!!

skriven
#2: Anna/AMA

Snyggt jobbat tjejen!!

skriven

Kommentera inlägget här :