Mini "tavlor"

Hejsan svejsan

E de någon mer än jag som har lite olika minialbum liggande i scrapphörnan och bara väntar på att bli gjorda. De e väldigt lätt att köpa dem, när man ser hur fint man kan göra och när man kommer hem så har man glömt de eller helt enkelt inte kommer igång med de.
Men nu har jag gjort en annan variant av mitt minialbum.
En väggbonad/minitavlor med kort från årets semester.







(Använt: julpapper som även passade mina semseter kort *L* från 
             Basic Grey "Eskimo kiss" lite en färgade chardstock som fotomatta.
             Dabbers/akrylfärg, grå chalk, alfabet-thickerers och tillslut en
             pärknål som pricket över i´t!

* Jag började med att målade alla sidorna med blå dabbers/akrylfärg. 

* Medans de torkade målade jag av formen och klippte ut papperna och chalkade alla kanter.
 
* Sedan är/var de bara att dekoera som man vill.

* Nu ska varje hörn få ett hål (förutom de två sista kanterna) som man sedan trär banden i, som
   håller ihop allt. 
  
  Och så var mästerverket färdigt att hängas upp el ge´s bort ;)
  Verkligen HUR LÄTT SOM HELST bara att prova.
  Man kan ju även göra det som ett julkort till någon som är värd ett liten extra fint julkort.

 Lycka till
 //Nancy

Kommentarer :

#1: malin

shiiiit va snyggt Nancy - kul grej att hänga på väggen! kram på dig

skriven
#2: Tarja

Så himla smart att anväda minialbumen så här. Nu kanske tom jag kan göra ett:)

skriven

Kommentera inlägget här :