Minialbum från Maya Road av Pernilla

Denna gången är det dags att altra ett minialbum från Maya Road! (mitt första minialbum...:-)
Det blev ett album med 10 egna budord ( jag har inte kommit på alla själv utan fann dessa för längesedan, kommer inte ihåg var, men tyckte de var så bra att jag noterade ner de till att använda "någon gång" och nu var det dags!

Papprena är från Basic Greys julserie "Eskimo kisses" men jag tycker de är så snygga så jag använder som "vanliga " papper också! Har även använt vit bazzill och guldmetallicpapper från Inkido.


Först började jag med att måla alla kanter vita med akrylfärg.
Därefter tog jag en albumsida och "ritade" runt på de papper jag valt ut.
Sen klippte jag ut alla delar och limmade fast bakgrundspappret på varje sida... 
Därefter var det dags att skriva budorden och bestämma dekorationer mm...
Jag valde att ha det ganska sparsamt med dekorationer inuti för att albumet inte skulle bli för tjockt.


Så här blev första sidan!
Texten är utstansad med Qk, Chopstick, och sedan stickers.
Rosor och pearlmaker, cream.



 






Detaljbilder:
   

Övriga dekorationer jag använt är från Maya Road, Qk, spets och pearlmaker.
Hoppas ni fick lite inspiration till att skapa ert egna minialbum!

//Pernilla

Kommentarer :

#1: mia.t

Vilket mysigt minialbum med härliga papper och dekos. Jag vill bara passa på att tacka så jättemycket för att jag fick komma in i butiken och handla igår, trots att ni egentligen hade stängt =)

Kram Mia

skriven
#2: Therese

Jättefint ♥

skriven

Kommentera inlägget här :