Making Memories "Vintage Findings"

Making Memories har skapat en serie papper och dekorationer i gammal stil som heter "Vintage Findings". Jag fick äran att skapa med några av dessa. Först en layot där jag använde ett av mönsterpapperna som bakgrund. Kanterna har jag smutsat in lite med distress ink och tagen är också distressad. Jag tyckte pappert var så snyggt i sig att det inte behövdes så mycket mer än fotot och några dekorationer, det mesta från serien.




Ett annat papper är fullt av ljuvligt blommönster och det lockade mig direkt att ta fram saxen och klippa. Jag har satt några av blommorna på 3d-kuddar för att skapa lite mer djup. Titeln är stansad med QK Chandelier av samma cardstock som basen på layouten och som jag distressat lite brun.





Här har jag bara rivet ut en bit av ett papper med en massa gamla annonser på och skrynklat ihop det lite. Alla dekorationer förutom blomman, titeln och stämpeln med trollsländan är från Findings-serien.




Slutligen vill jag visa ett kort som jag blev otroligt inspirerad att göra när jag var uppe i Göteborg och besökte butiken på riktigt för första gången. Jag hittade ett gäng rullar med det mest fantastiska band där. Dessa var hela 15cm breda och i ett sidenliknande material med embossat mönster. Otroligt vackra! Med ett par nålar, några blommor, ett pappersband och med hjälp av symaskinen blev det såhär snyggt!





//Susanne

Kommentarer :

#1: Tarja

Shit vad snyggt!

skriven
#2: Anna/AMA

Jag instämmer med föregående talare!!

Du är helt SUVERÄN!!



"Tygkortet" överträffade verkligen alla mina förväntningar - även om de är höga när det gäller dig. ;o)



KrAMA <3

skriven
#3: Susanne H

Tack! Vad glad jag blir! :D

skriven
#4: Therese

Tygkortet är såååå fint!!!

skriven

Kommentera inlägget här :