Adventskalender


Nu är det dax att rigga upp adventskalendern. Min mamma har alltid klurat ut massa presenter till mig och min syster, även efter vi flyttat hemifrån har vi fått paket på advent. Tänkte att det vardax för lilla mamman att få något. Sagt och gjort.

Du behöver:

Nobless ask
12X12 papper
QK luck-die
Akrylfärg
Siffror 1-4
Lim
Band
Blommor
Pearl Maker

Jag skar av locket och målade kanterna runt om med akrylfärg. Sen klipper jag ut papper och klär in botten och sidorna. Sen stoppar man i de små presenterna.

Sen skär du ut luckorna med hjälp av Ex Epic 6. Det är smidigast att dekorera framstycket innan man limmar fast det men jag glömde givetvis det. Jag tog en vända till med färg längs kanterna. För en lite shabby look.

Här har jag dekorerat klart.Pappret heter Dear Santa/Kaiser craft Siffrorna är rollerskate från QK, blommorna har jag pimpat med pearl maker, sen toppade jag det hela med ett band. Klart!

Det var allt för denna gången.Kram Caisa/zopika

Kommentarer :

#1: Linda

Smart!! Ska helt klart läggas på minnet..... eller kanske skrivas ner i minnesboken, eftersom minnesbanken i hjärnan har drabbats av virus, och är icke reparerbar!! ;-)

skriven
#2: Tarja

Åh, så fiffigt! och då är man ju tvungen att äta en massa Nobless också:)

skriven

Kommentera inlägget här :