Transparent die cuts

Den här gången innehöll mitt DT-paket "Tabbed book and more - transparent die cuts" från Fancy Pants.
Det är diverse figurer, till exempel hjärtan och stjärnor, som är gjorda av tunn plast och dom är verkligen användbara! 
Det här setet innehåller också ett clear album och det var att skapa något av det som var mitt uppdrag den här månaden.

Jag har inte gjort något sådant album tidigare och märkte snabbt att det krävdes lite mer planering av mig för att få det att se bra ut. Istället för att tänka på en sida i taget som jag annars gör fick jag fokusera mer på albumet som helhet men oj va roligt det var!!



Jag har också använt die cuts från setet som dekorationer och dom har jag målat med akrylfärg eller promarkers vilket ger lite olika resultat. Akrylfärgen blir mer heltäckande på plasten medan de bitar som målats med promarkerpennan blir mer genomskinliga.




Här är ett exempel från albumet där man ser att jag försökt bygga upp en sida med dekorationer så att det ska gå att dekorera likadant på motsatt sida.

// Therese

Kommentarer :

#1: nancy

Som vanligt ... SÅ LÄCKERT

kram Nancy

skriven
#2: Therese

Häftigt!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :