Minialbum

Jag fick äran att vara kvar som DT för Arkivet ett tag till! Tack!
Mitt DT-uppdrag den här månaden var att göra något jag älskar - att altra ett minialbum! Albumet heter "mixed layer book" och kommer från Maya Road.
Jag valde att göra ett album om mig och mina äldsta vänner. Inte äldsta åldersmässigt sett men vi har varit vänner och följts åt i ca 20 år nu.
Alla papper i albumet är från Paper Lofts serie "Slug bug", en serie med mjuka och dova färger.



För att få en helhet genom albumet använde jag samma mönstrade papper två gånger och i samma ordningsföljd.  Alla sidor är också dekorerade med samma slags dekorationer.
Bokstäverna i ordet "vänner" är Thickers.




Den bokstav ur ordet "vänner" som finns på varje uppslag återkommer på den vänstra sidan i form av ett ord som beskriver vår vänskap. På detta uppslag blir det "Älskade vänner".
Papper
vänster sida: "Jennie"
höger sida: "Megan"




Orden på vänster sida av uppslagen är samma font som Quickutz alfabete "Storybook" 4x8, här lite förstorad och utskurna med sillhouetten.
Papper
vänster sida: "Jaime"
höger sida: "Jaime"




Fotografierna i albumet är tagna vid tre olika tillfällen. För att få en bättre helhet och för att de bättre skulle passa ihop med varandra och pappren valde jag att göra dem svartvita istället för i färg.
Papper
vänster sida: "Megan"
höger sida: "Kris"



Fåglarna i olika storlekar som pryder varje sida kommer också dom från Maya Road.
Grenarna bakom varje fotografi är utskurna med sillhouetten.




Femte och sista uppslaget i albumet har även den samma upplägg som tidigare.
Ramarna eller fotomattorna bakom fotografierna är även dom utskurna med sillhouetten men finns som Quickutz die och heter "recipe card"
Blommorna som pryder varje uppslag är gjorda med knappar och tyll.


Det var allt från mig för den här gången!
På återseende!

// Therese L

Kommentarer :

#1: Tarja

Åh, du är så finurlig med att bokstäverna fortsätter med ord sedan:) kram Tarja

skriven

Kommentera inlägget här :