Lite SassaFraslass och Primas....

Nu var de min tur att visa vad jag har gjort med  SassaFraslass nya papper....
Den första layoutern visste jag med engång vilket kort jag skulle ha till detta pappret, de passade så bra ihop tycker jag. Jag använde en mycket stor bit av de mönstrade SassaFrasslasspappret Nästan hela, för de var så svårt att välja bort något på pappret. De lilla jag klippte bort tog jag tillvara på,  klippte ut luftballongerna och lite moln och satte dem på 3-d kuddar. Ruggar och chalkar gärna kanterna för att få lite mer liv i layouterna. Av bekvämlighet använde jag thickersalfabet :) och lite stickles-glitter. Jag blir så glad av alla härliga färger. Liksom dessa två på kortet *L*  Rasmus och Simson


Den andra layoutern blev en sådan där ni vet, när man inte riktigt får till den med engång. Denna  har jag ändrat många gånger :) Även här har jag använt SassaFrasslass papper + enfärgad bazzill. Lite vitakrylfärg i kantern.Texten är Quickutz Diesel och en mening  med hjälp av dymo  och häftapparat (båda två är gammalt hederligt "verktyg" man använde hemma mycket förut) Fancy pants rub-ons finns flera olika, väldigt roliga och lätta att använda.Band och knappar + lite vit penna.


Nu var de dax att sätta händerna i Primas härliga färgstarka papper, passar mig JÄTTE bra då jag älskar mycket färger. Det var Väldigt enkelt att använda dessa härliga  papprena De behövs inte så mycket bara lite härliga dekorationer. Så blir de en toppen skön layout om jag får säga de själv :) 
"Love" har jag använt mig av Prima papper, enfärgad bazzill, primasblommor (sååå underbara), en Blommjourlingstämpel och chalkade kanter.
 

På "Busig och söt"  Har jag oxå tagit vara på och använt hela primapappret (gillar de massor) Tagit lite Corecolerpaper som fotomatta och rivit av lite, ville få de lite busigt :) liv i layoutern. Har även här använt mig av akrylfärg/dabbers och band, blommor, brads, BLADnålar, vit och svart penna. Toppen på allt, så har jag använt mig av HeroArts grodstämpel - de hör inte till vanligheterna hos mig. Men jag har lovat mig själv, att jag ska göra de oftare, jag  tycker de e sååå fint när andra använder stämplar på sina layouter. Denna grodstämplen passade så bra till denna layoutern. Den lilla busiga valpen var mer som en groda en valp *L* Texten är Quickutz Kakiskuggor.

Ja de var lite från mig för denna gången. Ha de gott, så ses vi en annan dag //Nancy

Kommentarer :

#1: Therese

Oj så många fiiiina layouter!!!

Kramen

skriven
#2: Tarja

Älskar dina layouter. Helst den översta med Rasmus och Simson (undrar varför:)) Det lilla bustrollet är det full rulle på här hos oss!



Kram Tarja

skriven

Kommentera inlägget här :