Paperloft, Fancy Pants m.m

På kryssningen fick jag många olika papper att skapa med och jag kastade mig med iver över materialet och det blev en liten hög färdiga layouter när jag var färdig. Vilken tur att ni tyckte om mina layouter! Jag har skapat med papper ifrån Paperloft, Fancy Pants plus massa härliga dekorationer.

Paperloft är ett härligt företag med papper i finstämda färger. Deras papper finns i både rosa, blått, gult och grönt. Det är prickar, ränder och läckra bilar. Idag visar jag två layouter med dessa papper och lite senare kommer det flera.

Här har jag använt två smala remsor tillsammans med ett läckert turkost band. De mönstrade papperen tar upp bakgrundsfärgerna på fotot och jag ville ha kontrast med rosa cardstock och turkost band.



Här fick det gröna papperet med prickar utgöra bakgrund. Fotot på min sons istappsfynd fick stå för sig själv. Jag har ramat in det med svart titel och två svarta band: det ena en fantastisk spets och det andra ett plastband från Maya Road.



Fancy Pants senaste papper är lekfulla och färgglada. Det gröna papperet är en baksida till On a Whimsy Rainbow. De rosa och gröna är baksidor från serien Delight. Blomman med hjärtat fick jag inspiration till från ett av journalingkortet till serien Delight. Det är roligt när härliga produkter inspirerar till eget skapande. Jag har veckat papper till en bård - att vecka papper är ett enkelt sätt att skapa 3D effekter på sin layout. Som blad på blomman har jag använt grön tyll. För att fånga upp det gröna så klistrade jag dit några gröna knappar.



Fancy Pants har till varje serie ett papper med journalingkort och kort med citat på. De är helt underbara och oftast räcker de som dekoration och titel. Happy sammanfattar bra min dotters känsla på sin gympa. Jag ramade in hela layouten med brun cardstock. Jag gjorde samma sak med journalingkortet och den utklippta fågeln för att binda ihop layouten.



Ett papper som det är kan vara svårt att scrappa men man kan också göra väldigt enkla layouter med det. Här har jag scrappat ett vardagsfoto från en kväll hos goda vänner. Det är foto och journaling vilket räcker. Eftersom papperet är så mönstrat i sig så blir ändå sidan väldekorerad.



Om man vill kan man scrappa helt utan mönstrat papper. Det räcker med cardstock och lite dekorationer. Här har jag lekt med tyll, punchinella, primablommor och brads. En titel i rött för att fånga upp färgerna från tröjan blev pricken över i:et.



// Malena

Kommentarer :

#1: ElisabethT

Gillar din enkla rena lo:sar!

Fina bilder också.

Kram

skriven
#2: Tarja

Jag fullkomligt älskar din stilrena stil!!! Varför kan inte jag på att göra så snyggt:)



/Tarja

skriven
#3: Tarja

Oj, så konstig mening det blev! Så här ska det ju vara

Jag fullkomligt älskar din stilrena stil! Varför kan inte jag göra så snyggt:)



//T

skriven

Kommentera inlägget här :