Skapat med "reuse" Quickutz giftset

Denna veckan kommer det vara Quickutztema i bloggen. Jag har jobbat med det nya giftsetet Reuse som innehåller både ett snyggt alfabet och en massa roliga och användbara figurdies. Givetvis finns detta snygga set hos Arkivet.


   


Först ut är en layout där jag använt alfabetet samt ett av träddiesen. På de röda prickarna har jag lagt lite 3d-lack för att få en frukteffekt på dem. Prickarna över ö och ä är röda blingstenar. Mönsterpappert kommer från Crate Paper och finns i butiken likson den gröna och röda cardstocken. På kanterna runt om har jag stämplat med en clearstamp från Jenny Sandberg design.

reuse alfabet  Susanne H


Här har jag gjort ett enkelt kort med en kvistdie och några löv. Några drag med fluid chalk på kanterna på löven ger en fin effekt. Kortstommen är av kraft-cardstock.


reuse alfabet  Susanne H


Sist ut idag är en dörrskylt. Som bas har jag använt ett chipboardträd från Maya Road som målats med brun akrylfärg. Sedan klädde jag det med utstansade löv i två olika gröna nyanser och även dessa fick lite fluid chalk på kanterna. Överst limmade jag bokstäverna och prickarna är denna gången av små halvpärlor. Ett band genom hålet så var den färdig att hänga på ytterdörren.


reuse alfabet  Susanne H


Inom kort kommer dessa alster att finnas i butiken för dig som vill se dem "live".
På onsdag återkommer jag här i bloggen med mer reuse-inspiration.

//Susanne

Kommentarer :

#1: Therese

Så fina saker! Layouten är underbar!

Kramar

skriven
#2: Tarja

Du är så himla duktig Susanne!!!! Jag längtar till på onsdag:)

skriven

Kommentera inlägget här :