Reuse del 3

Här kommer så mitt tredje och sista inlägg med reuse-inspiration. Först ut två enkla kort. Materialet jag använt är mönsterpapper från Crate Paper samt olika cardstock. Alfabetet är små minibokstäver från "ADORN it" vilka är mycket användbara. De vita molnen på det första kortet är stansade med en av diesen som egentligen är en trädkrona. Det som är roligt med dessa dies är att de går att använda till så mycket mer än bara det som de är tänkta till från början. Det är bara fantasin som sätter gränsen. Det stora molnet satte jag på 3d-kuddar så att det lyfts lite från resten av kortet.




Även här satte jag det vita pappert med trädet på 3d-kuddar.




Slutligen en layout också. Först har jag målat med lite brun arkylfärg på det mönstrade pappert. K-et är utklippt från ett annat mönsterpapper. De små bokstäverna är också från "ADORN it". Band och blommor finns hos Arkivet. I blommorna och runt det utklippta K-et gjorde jag små pärlor med Pearl Maker (var försiktig bara när du använder den så du inte lägger armen i den innan den torkat, så som jag lyckades göra...).




Det var allt för denna gången. Hoppas jag kunnat ge lite tips och idéer om hur man kan använda sitt alfabet och sina dies på ett roligt och kreativt sätt.

//Susanne

Kommentarer :

#1: Tarja

Fantastiskt mycket fint du har gjort!!!

skriven
#2: Susanne H

Tack!

Nu är allt dessutom på väg med posten till Arkivet. :o)

skriven
#3: Therese

Wow så fina saker!!!

skriven

Kommentera inlägget här :