Ett väskkort

Här kommer ett litet väskkort som jag har gjort.
Beroende på hur stort "kort" man vill göra så kan man ju biga(vika) på annat "sätt" en de måtten jag har gjort. Bara som ett litet tips.
Först bigar jag på 10cm, sedan på13cm och 16cm  de två ska bli som ett "dragspel" (för att kunna stå lite) Sedan fortsätter jag att biga på 26cm som blir baksidan och den sista biten blir till lock. Uppe på locket har jag gjort två hål  för att få ett handtag. Här valde jag i band. Man kan ju använda fantasin i massor. Varför inte använda något gammalt halsband/kedja som är trasigt eller pärla ett handtag :) Jag har låst locket med en brads. Där kan man ju oxå variera sig har man ingen brads hemma, kanske man har en blomma som håller den stängd litei stället.



Detta härliga pappret kommer från MME =My Mind's Eye
Texten är  Quickutz Beauty Queen Grand (Revuliotion)
Siffrorna är Quickutz Abigill Grand (Revulotion)
En brads, lite utstansade blommor  och lite Glitterlim + Band

De var allt för mig denna gången
//Nancy

Kommentera inlägget här :