Inkido 3:e och sista delen

Hej igen
Då är det mitt sista inlägg för denna vecka.
Befinner mig just nu i ett regningt Småland, men har haft soliga och underbara dagar i Vimmerby och på
Astrid Lindgrens Värld.
Snart är jag tillbaka i Gbg och väl där ska jag hämta min nya Epic, som har kommit *L*

På det här kortet har jag stämplat nyponrosor direkt på kortet och färglagt dom. Sen klippte jag ut en vas, band ett organzaband runt vasen och limmade fast det på kortet. Nyponrosorna i vasen är stämplade, målade och utklippta och den fastlimmade. Lite stickles på rosorna i vasen för att få lite effekt på blommorna.

Kortbasen är ett nougatfärgat handgjort papper. Cirklarna är utskurna, med Fiskars Shape Cutter, ur ett brunt papper med ljusblå prickar från Inkido. Ena cirkeln sitter direkt på kortet medans den andre har fåt 3D kuddar.
Rosen är stämplad med en svart vattenfast dyna, färglagd med ProMarker pennor, utklippt och sedan fastlimmad på cirkeln med 3D kuddar. Har sprayat lite blå Perfect Pearl för att få lite glimmer och även satt 3st halvpärlor i två kanter i form av Pearl Maker.
KLART!!

Nu önskar jag alla en riktigt go helg och håller tummarna för att solen tittar fram....
Kramelikram Petra

Kommentera inlägget här :