Basic Grey /Junebug

Denna veckan är det min tur att sommar scrapa på Arkivet.
Jag har fått ett super fint kit från Basic gray/June bug. Först ut blev ett spinner kort:


Kortet är baserat på cardstock och fungerar som en sån där snurra som kan finnas i sällskaps spel. Man vrider på den röda carstocken som kikar fram och då dyker det upp en ny bild i den vita cirkeln. Lite sött. Papret heter Junebug/Corsage. Texten som sitter på 3D kuddar, är tryckt med dymo på cardstock och sen chalkad. Stämplen är en gammal halloween stämpel från snag ém.


Sen gjorde jag ett pop up kort, ett kul kort som kan stå av sig själv men ändå går att få ner i ett kuvert. En nya favorit. Den röda cardstocken är 10x24. och bigad på 2,6,8,12,16,18 och 22 cm. På 12cm viket gör man ett snitt på 8cm så man kan peta i kortet, som är 8 x12cm. Den limmas fast mellan "sömsmånen" det vill säga de 2cm breda viken i ändarna på cardstocken. Vik så förstår du, det är inte så kompliserat som det kankse låter :)

Även här har jag jobbar med cardstock och Junebug/Corsage, Bokstaven och fjärilen är i June bug /ric rac

Så här ser det ut när man fällt ihop det.




Sist ut bleven lite ask i Lemonande/splash. Jag skar ut bitar i samma storlek som alla sidor och patinerade dem med pinecone, drog lite med sandpapper och stämplade swirls på biten som hör till locket.
Bokstäverna är från Crate paper och har lite sticklers på sig. I hörnen har jag satt brads från making memories, som jag lindat floss runt för att få en ram. Blommorna har jag gjort själv och format runt en tunn pinne.

Det var allt för denna gången! /kram Caisa

Kommentera inlägget här :