Presentation av Therese och Caisa - medlem nr 3 och 4



Therese:


Jag heter Therese Hansson och bor i Kungsbacka som ligger strax söder om
Göteborg. Jag är gift med Martin och tillsammans har vi två pojkar, Filip
som är född 2002 och Oskar som kom 2004. Hos oss bor även en bondkatt vid
namn Mysan. Hon har hunnit bli 11 år.

Jag började scrappa så smått runt årsskiftet 2004/2005 men kom nog inte
igång på "riktigt" förren ett år senare. Tiden räcker inte riktigt till när
man har småbarn:)
Men nu är de "stora" och mamman får mer tid till pyssel:)

När det gäller min stil så kan man nog beskriva den som ganska enkel och
stilren och jag vill att fotot ska ha den mest framträdande rollen på
layouten. Jag använder ganska sparsamt med dekorationer när det gäller
layouter, men när jag gör kort kan jag ha desto mer dekorationer på:)

Jag är en allätare när det gäller papperstillverkare, men den som står mig
närmast om hjärtat är nog Basic Grey, de lyckas (för det mesta) att få fram
en underbar kollektion efter den andra.

Jag vill passa på att tacka Arkivet för den här underbara chansen och jag
ser mycket framemot det kommande året tillsammans med Tarja, Arkivet och
resten av DT gänget!


Caisa:


Namn/alias: Caisa /zopika

Bor: Lägenhet i Majorna/Göteborg

Familj? En stor släkt jag umgås mycket med å en Sambo.

Musik? Reggae/Dancehall
Favoritfärger? Brun/gul/grön - höstiga färger
Favoritfrukt? Melon
Kaffe eller te? Te, gärna chailatte ;)
Sött eller salt? Sött, surt å mycket färgämnen :P
Vinter eller sommar? Vinter/höst
Bakom eller framför kameran? Båda
Har du någon fobi? Jag är rädd för vatten.
Stjärntecken? Oxe
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Qk alfabet! Så mamma får ha sina i fred
Åker på Liseberg? Parishjulet
Favoritmärke att scrappa med? Basic Grey, Maya road, October Afternoon
Scrappar helst? Kort och askar, har just börjat med LO
Favoritbloggare? Mikaela eller Heather Ann
Pinsamt minne jag helst vill glömma: Många! Senast när jag råkade skriva ansökan till Arkivet i "osynligt bläck" ojdå..
Bit ihop eller bryt ihop? Bryt ihop och gå vidare
Det gör mig arg: Elaka människor

Det gör mig glad: Mina vänner , omtänksamhet och snälla överraskningar

Välkomna i gänget!


Kommentera inlägget här :