Vinter i Göteborg


När det var min tur att skapa var den en riktig ruggig dag så det blev ett ganska ruggigt julkort. Vinter i Göteborg skall jag nog kalla det :)


Stommen är cardstock. Det mönstrade pappret är från ett smart 12x12 ark med 4 olika  mönster på.Pinecone Press/winter green. I like!
Då det som sagt var en ruggig dag var det tänt i spisen och jag kunde inte låta bli att elda lite på pappret. Jag gillar den lite "okontrolerade" känslan det ser kortet. (Om du provar detta tänk på att stå ex över diskbänken och på att pappret glöder även efter lågan är släkt.) När jag var nöjd med de brända kanterna stämplade jag kortet med primas mini alfabet. Sen pyntade jag med lite blommor , bling och band och därefter monterade jag allt på stommen med 3D kuddar.


Nästa grej blev ett enkelt bokmärke. Perfekt att ge bort med julklapps boken!  Nu får ni också en liten sneek peek på en av Martha Stewarts nya deep edge stansar. Visst är den söt?! Jag stansade ut i vitt papper och sen fäste jag det på det mönstrade arket med favorit limmet Strong&Precise från scotch. Skarven dolde jag med ett band. Sen kunde jag inte låta bli primas stämplar utan skrev Jul Mys.

Lycka till med skapandet och ta det lungt med elden.
kram Caisa/Zopika

Kommentera inlägget här :