Tack!


Först och främst vill jag passa på att tacka Tarja och tjejerna för att jag har har fått möjligheten att vara en del av Arkivets DT under 2009. Det har varit jättekul och jag kommer att sakna det. Om ni vill så kommer jag gärna in som gäst någongång. :D

I mitt sista inlägg för i år tänkte jag visa en enkel dekoration till kort eller layouter som jag gör lite då och då.
Börja med att klippa ut några olika stora cirklar av papper.




Skrapa kanterna med en vass sax eller en edge scraper och skrynkla ihop cirklarna lite. Ett tips är att spraya en aning vatten på pappret. Då blir det enkelt att knyckla ihop.





Sedan knöt jag ihop en bit tyll med snöre så det ser ut som en fluga.





Cirklarna placeras sedan ovanpå varandra. Jag fäste den övre med hjälp av distanskuddar får att få lite höjd på det hela. Tyllen fäste jag ovanpå med en gluedot och sedan en knapp allra överst. På ett kort blev det sedan såhär snyggt.





Alla papper kommer från mitt favoritmärke October Afternoons julserie "Verry Merry". Fina papper i härlig kvalité och som kan användas till mycket mer än bara julrelaterat pyssel.

Nu vill jag också passa på att önska ett riktigt Gott Nytt Scrapår 2010!

Kram
Susanne

Kommentera inlägget här :