Gran

Hej på er!
Julen närmar sig verkligen med stormsteg och julpyntet pryder nu lägenheten - visst är det mysigt?!
I dag tänkte jag visa er en juldekoration som jag knåpat i hop i form av en gran - i papper så klart ;)



Jag började med att ta fram en kruka i lämplig storlek och gjorde en strut av vitt bazzill.
Krukan och struten fyllde jag med oasis.



Jag skar till ett papper som ska pryda yttersidan på krukan. I det här fallet är det 30x10,5cm.
Pappret bigades på båda sidorna med två centimeters mellanrum så att det när man bigat båda sidorna har bigningar med en centimeter mellan. Sen vek jag alla bigningarna och fick resultatet ni ser på bilden.
Till min kruka behövde jag två sådana papper som jag limmade ihop.



När jag limmat ihop arken gjorde jag hål med håltång och knöt ett band genom för att hålla den veckade cirkeln fäst mot krukan.
Efter det klippte jag ut en cirkel i vit bazzill som användes för att täcka oasisen i krukan.



Nu över till struten.
Jag skar 1x5cm långa remsor av fina papper från Pinecone Press Papers och häftade ihop dem. Pappren hittar du i Arkivets butik.
När jag häftat ihop remsorna fäste jag dem i cirklar runt om struten med hjälp av glue dots. Många glue dots blev det men det gick väldigt smidigt och kladdfritt ;)



När struten var helt klädd med remsor smutsade jag den lite med hjälp av distresser(antique linen och walnut stain) och fäste det fina bandet runt om.
Sen stack jag ner en pinne i oasisen i krukan och fäste sedan struten uppe på pinnen och nu var det bara dekorationerna kvar.



GOD JUL är utskuret med sillhouetten, highlightade med vit gelly roll penna och täckta av 3D-lack.
Snöflingorna är Martha Stewarts punch arctic snowflake. Här är dom täckta med diamond stickles från Rangers.
Sist av allt fyllde jag krukan upp till kanten på pappret med glaskross och ringlade massor med diamond stickles över för en snöliknande känsla.

Kram Therese

Kommentarer :

#1: nancy

säger bara WOW vad fräckt.

Vad påhittig du e.

nancy

skriven
#2: Therese

Åh så fin den är!!

Kram

skriven
#3: Anna/AMA

UNDERBAR!!

skriven
#4: tarja

Så himla fin. Kom in i butiken och se den i verkligheten, den är bara så kanon!

skriven
#5: Ita

Kul och annolunda gra, Blir lixom sugen =)

Kram ita

skriven

Kommentera inlägget här :