Andra användningsområden...

Ibland är det roligt att försöka hitta lite andra användningsområden för vår hobby än att bara scrappa eller göra kort.
Vi har försökt ha en lite lantlig stil i vårt nya hus med mycket vitt som bas och sedan somriga färger.


I köket är det original från -48 men vi har målat luckorna vita istället för blå och bytt bänkskiva till trä. Även kaklet har blivit nytt. I de gamla fina glaslådorna har jag lagt värmeljus osv. De syns väldigt bra och är inte så snygga, men lite papper från American Craft piggar upp. De passar fint och är dessutom väldigt lätta att byta ut om man skulle vilja det. Kanske i höstfärger senare?


För att slippa de fula tvättmedelskartongerna och skapa en lite mer lantlig känsla i tvättstugan gjorde jag nya förpackningar till detta. Jag har köpt gamla flaskor på loppis och hällt i sköljmedel och vanish i dessa. Burken har jag köpt i en inredningsaffär.





Jag har fixat iordning lite möbler som jag har köpt på loppis. Bland annat har jag målat och fixat en sekretär där alla mina pysselsaker ska få plats medan vi är på landet


Gul och väldigt tråkig


Svart underst på kanterna och sedan flera lager vitt över


Jag har slipat kanterna så att den ska få ett lite slitet utseende. Därav de svarta kanterna underst.
Den rymmer väldigt mycket så det är ett bra tips om man har lite plats hemma, men ändå vill ha mycket saker!

Har tapetserat en del med och passade då på att pimpa upp en tråkig liten dörr.



Jag satte helt enkelt tapet på dörren. Ett enkelt sätt att förändra om man har lite tapet över. Man hade säkert kunnat ta mönstrat papper med och göra i lite blandade färger, det hade varit coolt!


Jag satte tapetklister på framsidan och sedan häftade jag fast i kanterna. Enkelt!

Ha nu en fortsatt bra sommar och njut av det sista!

Hanna

Kommentarer :

#1: Nice

Burkarna i tvättstugan var ett kanon-tips, det skall jag omedelbart kopiera. Tusen tack!!

skriven

Kommentera inlägget här :