Little Yellow Bicycle

Jag har i mitt andra paket fått testa ett för mig nytt märke, Little Yellow Bicycle. De har finstämda papper som passar finfint ihop. Jag har valt att skapa alla alster med papprerna tillsammans för jag tyckte att de utgjorde en så fin helhet!
De är fina på både fram och baksidan så man kan kombinera dem som man vill.
Den här gången har det blivit lite olika projekt. Det första jag gjorde var att skapa en 12x12 LO med ett kort från vårt bröllop som har varit lite svårscrappat men väldigt fint. Det passade så bra med ett svart-vitt foto till papprerna.


Det fanns ingen riktigt bra titel till denna Lo så det fick bli en utan. Alla papper från Little yellow Bicyle Love letters.
Ramen har jag målat själv med akrylfärg. Bandet/Spetsen passade så fint till och finns på Arkivet.

Nästa projekt blev att starta upp ett nytt album, vi har precis köpt sommarhus och klart att det ska få ett eget album. Jag gillar att skapa i 8X8 så detta album fick bli i den storleken.


Det är genomgående svartvita foton. Det fångar stämningen på ett speciellt sätt.
Rubriken utstansad med Revolution, det är typsnittet Chemistry. Jag har sedan ritat en svart linje
runt alla bokstäver så att de ska stå ut lite.

Samma bild igen men denna gång i lite mindre format till ett minialbum om huset. Albumet från Maya Road och det passar fint om man ska göra album om hus. Själva albumet ingick inte i DT-paketet utan det höll jag på med innan.

Huset fick lite pepparkakskänsla med bandet över taket. Jag gillar snickarglädje så det fick
representera det lite ;-)
Till sist gjorde jag ett kort av lite spillbitar. När man skär för att få till 8x8 så blir det en perfekt bit över för att göra ett litet kort som står upp. Det använder jag ofta till bra att ha kort som detta.

Remsorna är klippta från ett av papprerna. Remsan i mitten gjord av en dymo. Jag älskar min dymoapparat som är smidig och det blir så fint!
Håll ögonen öppna för det kommer ett projekt till med dessa fina papper! Ha det så bra så länge!


Hanna

Kommentarer :

#1: Therese

Jättefina alster!!

skriven

Kommentera inlägget här :