Arkivet har tävlat

Åh, så roligt vi har haft här i sommar. Vi beslöt oss för att delta i en tävling som Scraphouse tillsammans med QuicKutz anordnade. Själva tävlingen var indelad i tre deltävlingar som vi var tvungna att delta i. Den absolut roligaste tävligen var där vi fritt fick skapa något annorlunda med ENDAST produkter från QuicKutz, bazzill cardstock, lim, tråd och sax. Hur gjorde vi då?

Jag frågade självklart DT gänget om dom ville vara med. Många nappade på detta. Jag ville på något sätt knyta ihop familjen privat och på jobbet eftersom det är dessa två områden som tar all tid i livet. Då kom jag på att vi skulle bygga ett hus, ett höghus. Det är ju så inne nu inom scrapvärlden med höghus, familjen mm.

Start: Maken byggde boxar som DT hämtade upp. De fick sedan själva komma på hur de vill göra. Jag ville inte styra något här alls. Hemma så knåpade jag på min box och när jag gjorde det så ville ju självklart barnen vara med, sedan kom grannbarnen och helt plötsligt så hade dom gjort ett rum till tävlingen. Självklart skulle de vara med  - framtidens scrappare:)

När alla boxar var inredda och färdiga så kom monteringsjobbet. Hur ska vi få allt att stå pall? Maken fixade balkar av papper (såklart) som vi stadgade upp hela huset med.

Här ser ni resultatet. Hur stolt är man inte då? Det finns för beskådning i skyltfönstret på Lilla Kyrkogatan 3.




Therese/Therese23 skapade ett underbart badrum!


Hur underbart är inte detta japanska rum som Paula skapade då?


Lena gjorde ett sovrum som man bara vill gå och lägga sig i:)

Anna och Lena gjorde ett rum tillsammans där Lena gjorde ett sovrum som jag tänker sov i framöver.
Anna/AMA gjorde den kanonfina balkongen som jag tänker sitta på en härlig sensommarkväll:)


Jag själv skapade del av Arkivet.


Petra gjorde ett barnrum som bara är så underbart stökigt som ett barnrum kan va!


Och Nancy gjorde ett helläckert kök i rött. Tänk om man hade vågat i verkliga livet?



Och Malin H gjorde ett skaparrum. Detta invaderar vi till nästa tävling! Inte alls Malins färger:)



Och så var det kära barnens skapelse. Dom är så duktiga dom små liven!

Det var såååå roligt att få vara med på en sådan här grej. Att få skapa tillsammans med DT-gänget är tyvärr inte något som jag gör allt för ofta.

Tyvärr så gick inte först vinsten till oss då de räknade samman alla deltävlingar. Grattis Kortmakaren till första vinsten!

1000-tals kramar och ett stort TACK  till er härliga tjejer som var med och gjorde detta möjligt!

kram Tarja

Kommentarer :

#1: EmmaP

WOW! impad

skriven

Kommentera inlägget här :