Teknikskola - Kissingtekniken

Vi kommer framöver att försöka viser er lite olika tekniker, både nya och gamla som man kanske har glömt av.

Först ut är kissingtekniken som Paula beskriver nedan hur man gör:

image218

Här har jag har använt ett beige kort, marinblå inramning, vit remsa av monocromatic pappret 250g, 3 olika versamark - turquoise, lagoon blue och lapislapzuli, en solid stämpel (Hero Art) och en motivstämpel/blomstämpel (Reprint). Dekoration en knapp (Doodlebug), och glitterglue turqouise
image219
Jag färgar in den solida stämpeln i den färg jag valt.

image220

Sedan stämplar jag blomstämpeln på den solida stämpeln, dvs gummi mot gummi  - "kissing", och på så sätt avlägsnar jag färg från den, och stämplar sedan den solida stämpeln på pappersremsan. Nu har jag ett avtryck av blomman i den solida stämpeln på papperet.

image221

Jag upprepar det med nästa färg.

image222

När jag använt alla tre färgerna ser det ut så här.

image223

Färdigmonterat och lite dekorerat under halvtimman!

Paula Thomsen

Kommentarer :

#1: Anneli

Eller så har man inte känt till tekniken alls!! *L*
Kanonbra idé med Teknikskola!! Mycket uppskattat!
Hälsn. Anneli

skriven
#2: Marie

Bortglömd.. :)
Ska försöka sätta mig idag och bara leka.. Så sällan man tillåter sig det.

skriven
#3: Asgeirelena

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

skriven

Kommentera inlägget här :