[Presentation av Arkivets designteam- kort]

Då har vi den äran att presentera vårt designteam på kortsidan!
Här följer en kort presentation av tjejerna:

Paula Thomsen:
Jag heter Paula och jag bor i Göteborg med min sambo. Jag har alltid gillat
färg, form och bokstäver så när kortmakeriet dök upp så fastnade jag direkt.
Jag har hållit på några år, lite till och från, sedan förra århundradet närmare
bestämt : ) så det har ju blivit några kort på vägen. Tjusningen med den här
hobbyn är att det inte finns något rätt eller fel, bara olika och att det
alltid finns mer att testa, göra och utveckla. Alla kan vara med. Ser mig själv
som en pysslande pensionär någon gång i framtiden. I grunden är jag ganska
stilren och sparsmakad, men vill gärna prova att blanda lite mer ohämmat, så vi
får väl se vart det tar vägen med tiden.

Det är Paula som designar många av Arkivets nya stämplar! Finns några att beskåda på hemsidan men desto fler i butiken!
Vi släpper även hennes nya kollektion- höst-vinter nu till helgen på mässan!
_________________________________________________________________

Therese Frithiof :
Jag, Therése är en 37 årig tjej som är gift med Dan och vi har två små tjejer.
  Vi bor i Lindome 2 mil söder om Göteborg.
  Jag arbetar som ekonomiassistent och receptionist på ett företag på Avenyn.   
  Min kortmakar stil är 2 olika eller lite vad jag har fått för inspiration den
dagen.  Jag gillar den rena enkla eleganta men även dom scrappade korten.
_________________________________________________________________

Lisa Arwenhielms:
Lisa, även kallad Skruttan, har just kommit upp i den ädla åldern 30 och bor
med man och hund i Kode norr om Göteborg. Jobbar med marknadsföring på ett
hotell inne i stan. Trillade ner i kortmakeriträsket efter en kurs hos Petra
och Tarja på Arkivet i November 2006, därefter har det bara gått utför.... Har
en enorm förkärlek för papper av alla de slag och är tungt beroende av brads
och primablommor. Trivs bäst när jag får skapa fritt, färglägga med distresser
eller akvareller och frossa i dekorationer.
_________________________________________________________________

Marie Backhall:
Jag är en 23 årig tjej som pendlar mellan hemmet i Uddevalla och jobbet i
Göteborg. Hemmet delas för övrigt med sambon Roger, som glatt får stå ut med
renoveringsprojekt och ommöbleringar. På "fritiden" är jag instruktör i
BodyBalance på ett gym hemma i stan. Däremellan försöker jag pyssla så
mycket jag bara kan, med allt ifrån scrap till pärlor.
Min idol inom pysselvärlden är utan tvekan Tim Holtz. Hans "Altered journey"
är full av inspiration och härliga tekniker! Att kunna åldra och "smutsa"
ned ens alster ger dem lite djup och en känsla av en svunnen tid.
Min stil är i överlag så långt ifrån färglagda stämpelmotiv och rosagulligt
man kan komma. Jag brukar medvetet utmana mig själv med färgglada papper
ibland för att få lite variation, men det slutar oftast med att jag ändå
distressar och chalkar dem till oigenkännlighet...
_________________________________________________________________
Länkar till deras bloggar, så ni kan se och läsa mer om dom har ni här till höger!
Inom kort kommer vi visa upp vad dessa duktiga tjejer gjort med sitt första DT- paket!

Det var allt just nu.....men håll ögonen öppna här på bloggen.... kommer snart en massa inspiration...
Hej så länge! 

Kommentarer :

#1: Juonap

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

skriven

Kommentera inlägget här :