Min stämpelförvaring

Så var det då min tur att visa lite hur jag förvarar mina prylar. Jag tänkte visa två olika sätt att förvara stämplar på samt hur jag förvarar mina thickers (som jag har massor av...).

Det första är ett helt kit med gummistämplar som jag satt på ett vitt plastlaminerat papper. Allt ihop stoppar jag ner i ett plastkuvert (inköpt på Biltema). Den lilla etiketten som satt på förpackningen har jag satt på kuvertet för att på det sättet enkelt kunna se vilka stämplar som är där i. Överskådligt och bra.







Det andra sättet jag tänkte visa är hur jag förvarar mina clearstamps och udda gummistämplar. Jag köpte plastfickor avsedda för samlarkort i leksaksaffären och de är perfekta att stoppa stämplar i. Dessa har jag sedan satt i en vanlig pärm. Större stämplar och stämpelkit som sitter på plastfilm förvarar jag i vanliga plastfickor för
A4 i samma pärm.





Till sist vill jag visa hur det ser ut på hyllan i mitt scrapskåp där bl.a. pärmen ovan står.
I vanliga tidningsmappar förvarar jag plastkuverten med stämplar och i en tidningsmapp har jag mina thickers. Lätt att plocka fram och bläddra bland.





Nästa gång jag bloggar ska jag visa hur det ser ut där jag sitter och scrappar.

//Susanne

Kommentera inlägget här :