My Paper World

Hej hej!
Nuär det dags igen för mig att börja blogga varannan måndag, kul!
Kan inte påstå att jag haft nån inspiration under sommaren, men vips så kom den fram igen när jag fick mitt första DT-paket. Jag fick 2 st clearstamp set från My Paper World att leka med.

De är så fina och användbara.

Här har jag stämplat "etiketten" med Versa Mark och embossat med Black Sparkle. Inuti stämplade jag Grattis med en av Arkivets egna stämplar med Black Sooth distressdyna. Och till sist band jag ett svart organzaband med vita prickar runt kanten.Kortbasen är Curious Metallics Ice Gold.

Har ett off white C6 kort som bas, sen klippte jag ut ett hjärta från ett rött Bazzill Dot cardstock och la 3D-lack på det. Sen stämplade jag vingarna med Versa Mark och embossade med Guld, vingarna klipptes ut och limmades fast på kortet. Hjärtat fäste jag med 3D-kuddar. Puss & kram är alfabet stickers från AdornIt.

Kortbasen är Curious Metallic "Galvanised", min favvo :) Miss Anya Rain är stämplad med med Black Sooth, distress dyna, och färglagd med ProMarker pennor. Gjorde en bakgrund och mark för henne att stå på och sist la jag 3D-lack på paraplyet, knapparna och på några slingor i håret. Förlängde bakgrundenn och marken ut på ett annat vitt papper. På kortbasen limmade jag fast en bit Curious Metallic "Ice Gold" och band ett brunt organzaband med vita prickar runt. Sen stämplade jag en hörnstämpel med svart Versa Fine i hörnen. Och sist monterade jag fast Miss Anya med 3D-kuddar.

Så, det va allt för mig denna måndag. Tack för titten och på återseende.
"Less is more"

kram Petra

Kommentarer :

#1: Tarja

Så himla fina kort! Och det stämmer verkligen med Less is more i många fall//kram

skriven

Kommentera inlägget här :