Julkort med Teresa Collins "NOËL"

Jag blev totalt förälskad när jag såg Teresa Collins julpapper "NOËL" och blev sugen på att göra julkort. Detta kortet är gjort i röd cardstock och den stora bilden på framsidan har jag klippt ur ett mönsterpapper.



På den bakersta sidan har jag satt vit cardstock utstansad med en av de nya Nellie Snellen diesen. Ursnygga och mycket prisvärda (kolla efter dem i butiken). Man kan också skymta stämplen med texten God Jul som är Arkivets egen.



Här är en skiss på hur jag skurit detta kortet.



De två röda linjerna är där jag skurit och de svarta är vikningarna. Siffrorna är måtten i cm.

Jag vill också passa på att visa ett kort till med dessa papper och där jag stansat med Nellie diesen igen. Stämpeln är åter igen Arkivets egna och finns i butiken. Jag har lagt 3D-lack över texten för att piffa till det lite.




//Susanne

Kommentera inlägget här :