En liten ask mm

Då var de min tur att alstra något, alltså göra något annat än kort eller layouter.
De blev denna SUPER enkla lilla ask, som jag visar steg för steg. Barnsligt lätt ;)


* Först delar du ett A4 så du får två långa "remsor". Fast du använder bara en av dem.
* Sen viker du den på mitten, som ett kort ;)



* Nu var de dax att "vika" el biga snet.. då gör jag de lätt för mig. Räknar ut var mitten är, sätter en liten prick och så bigar jag från pricken ner till kanten (snett) på båda sidorna.





Nu börjar de likan en liten ask, men för att hålla ihop asken så gör jag hål i alla 4:a papperna som jag sedan sätter något fint litet band el snöre i.
Jag gillar ju att "smutsa ner" lite så jag har chalkat kanterna runt hela asken.



Taaa...damm så var asken klar att dekorera som man vill..


Ja dessa askar blev väldigt "gulliga/fina" med de fina pappret från Maja Design och Arkivets egna stämplar. Men man kan ju göra asken hur stor el liten som helst, hur gullig eller hur tuff som helst oxå. Beror på vem som ska få den.
LYCKA TILL


Här bjuder jag oxå på ett staflikort som jag har gjort till en tjej som fyller 16år till helgen.



Jag har använt:
Papper : Maja Design och en färgat cardstock
Text: Arkivets egna stämpel "Du betyder så mycket för mig" (jag bara älskar dessa de finns några till med fina ord) "Amanda" e stickers från My little shoebox finns i massa glada färger
Grattis paketen e egen stämpel.
Flickan kommer från The Greeting Farm
Dekorationer: Blommor från Prima, Inkidos "diamanter"
Den gröna remsan inne i kortet är gjord med hjälp av Fiskars boardstans "scallop"

Ha nu en fortsatt bra dag
//Nancy

Kommentarer :

#1: Therese

Supersöt ask och jättefint kort!

Kramar

skriven
#2: Tarja

Jag fullkomligt älskar när ni visar steg för steg hur man gör något. Det är ju så mycket lättare att göra det själv då:)

skriven
#3: Susanne H

Supersöt ask och så lätt att göra!

skriven

Kommentera inlägget här :