Retroblomma

Hej på er!
Sen jag bloggade sist har jag gjort en liten beskrivning på en blomma jag gör med de olika stansarna med retroblommor. Det finns fyra olika storlekar och jag använder mig av de två mellanstorlekarna.


stansa ut två blommor av varje storlek.


klipp flera gånger i varje blomblad så det blir 5-7 flikar.


när du klippt i alla fyra blommorna lägger du dem en och en i handen, tar en penna och trycker till i mitten på blomman. När du gör det viks blombladen uppåt snabbt och smidigt. Efter det är det dags att limma ihop dem på varandra.


när blommorna är ihopsatta täcker du dem med crackle accents.
När man gör det tynger det ner bladen lite men då är det bara att ta fingrarna eller en pappersbit till hjälp och peta upp dem igen.





Här är det färdiga resultatet! I mitten har jag fäst halvpärlor men det fungerar lika bra med pearl maker eller liknande.

Ha de gott!

// Therese L

Kommentarer :

#1: Anonym

Och jag fullkomligt älskar blommorna. Satt kvar här igår och pysslade och gjorde en LO med massor av dessa blommor på!!

skriven

Kommentera inlägget här :