Lite julsaker:)

Fick på rekordträffen med mig underbara nya papper från Graphic 45. Har av detta gjort bla en altrad linnebok, som jag tänkte att man kanske kunde skriva upp alla sina julrecept i, samt en liten söt korg att ha tex godis i.

Tänkte först visa hur man gör den lilla korgen.


Skär ut ett 5 1/2" x 5 1/2" stort papper. Biga vid 1 3/4" på varje sida.


Klipp så som fotot visar.


Runda alla hörnen med en hörnstans eller sax.


Fäst dubbelhäftande tejp som fotot visar.


Vik upp de rundade kanterna.


Och fäst dem som fotot visar.


Nu är korgen nästan klar. Det fattas bara ett handtag.


Handtaget:)


Nu så är korgen klar. Bara att dekorera den (om man vill)


Så här blev korgen när den fick en av Liten Tinglas underbara stämplar på sidan.
Blomman kommer från Inkido.

Har gjort en liten korg till. Här har jag använt papper från Basic Greys serie Eskimo kisses.
Och givetvis en stämpel från Liten Tingla:)


Här kommer linneboken jag har altrat med Graphic 45's härliga papper.


Närbild på blomman och stämpeln. Blomman har jag gjort själv. Här hittade jag
tutorialen till blomman.
http://stampartic.blogspot.com/2009/09/dere-kjenner-sikkert-til-den-veldig.html


Och ett foto på alltihop.


Det var allt för mig idag.
Kram Therese

Kommentarer :

#1: Petra

Åhh, så himla fina saker du gjort!

Den där korgen måste jag oxå göra.



Kram

skriven
#2: nancy

Du e helt otrolig på att få ihop och beskriva saker och ting på ett lätt och bra sätt.

Allt e bara så fint.

skriven
#3: NiceM

Tusen tack för korg-tips!!!

skriven
#4: Pernilla/Pillan

Vilka fina DT-grejer! *kliar mig i huvet, fyllt med prestationångest...;-)*

skriven
#5: Anna/AMA

Lovely!!

Helt i min smak med böcker och korgar och sånt.

Tack för inspirationen!

skriven
#6: Susanne H

Såå fint! Snacka om att man får prestationsångest... ;o) Jag jobbar också med min bok, din är superfin!

skriven
#7: Tarja

Gud vad du är duktig!!! Precis så pedagogiskt som man vill ha det! Här ska göras julkorgar:)

skriven

Kommentera inlägget här :