Att använda mask

Jag tänkte visa hur man kan använda sig av masker som är väldigt enkelt och ger ett snyggt resultat.



Jag har använt mig av en mask från Tim Holtz. Många har säkert en massa Distress Ink-flaskor stående i hyllorna där hemma. Ett perfektsätt att använda sig av dem är att göra sin egen spraymist. Man fyller en Minimister-flaska (finns i butiken) nästan helt med vatten, droppa sedan i 5-6 droppar färg och skaka om. Vips har man sin egen mist. Vill man ha lite skimmer i den så kan man tillsätta en liten mängd Perfekt Pearls (från Rangers).



Jag började med att spraya lite gul färg på ett vitt kort.



Sedan aplicerade jag masken på kortet och sprayade igen, denna gången med grönt.



Enklast är sedan att lyfta bort masken med en pincett. Den är sedan lätt att göra ren, tvätta av den med vatten eller bara torka den ren på en handduk.




Sedan placerade jag samma mask på kortet en gång till och sprayade med en guldfärgad mist.




En snygg textstämpel på det och ett organsaband så blev det ett trevligt kort.
 




Masker och spraymist funkar alldeles utmärkt även på layouter. Här la jag på maskerna och sprayade innan jag satte dit papper och foto. Man kan även med fördel spraya på möstrade papper för att få fram olika läckra detaljer och effekter. Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränserna för vad man kan göra.





Övrigt material på denna är: Papper från Crate Paper och Maja Design, journalingkort från Jillibean Soup, blomma från Prima och nålar från Maya Road. Titeln av thickers samt stämplarna fanns i mina gömmor.

Hoppas jag kunnat ge lite tips och inspiration till nya idéer. :o)

//Susanne

Kommentarer :

#1: Therese

Superfina!!

skriven
#2: malin

åh så fint - VART hittar man sådana "masker" undrar jag!!!! :)

skriven

Kommentera inlägget här :