Marin gästbok

Hej alla!

Hoppas ni har en skön höst trots regn och rusk (som vi åtminstone har här på västkusten) och att ni får vara friska?

Jag tillbringar ju, som de flesta av er som läser här förmodligen, helst alla mina lediga stunder vid pysselbordet och nu senast gjorde jag en Gästbok åt en restaurang som ligger precis vid vattnet och dessutom har inredning som går i blått-vitt-rött = Inkidos serie Götheborg såklart.
I botten en marinblå inbunden bok som vi har på Arkivet för ynka 50:-.



Först skar jag till papperen och alla kanter skrapades och färgades med hjälp av Edgescraper och Fluid Chalk "Dark Brown".
I vänsterkanten har jag sedan häftat fast massa bandstumpar.
I övre vänstra hörnet stämplat en blomrankan med genomskinlig dyna och embossat med genomskinligt pulver, sedan dragit med lite distress Black Soot på inkblending tool för att få det att framträda lite mer samt få känslan av lite åska. Det händer ju dessvärre att det regnar även på sommaren i Sverige... ;o)



Kompassen är först utstansad i rött och vitt enfärgat papper med "Nesting Circles" från QuicKutz, sedan har jag använt Tim Holtz masken "Compass" och täckt med Versamark-dynan (genomskinlig) och embossat med Clear (genomskinligt igen), därefter dragit med Fluid Chalk "Charcole" för att det skulle matcha de grafitgrå bokstäverna från Prima. Dekorerat med rosor, knoppar och blad.
För att få texten att framträda lite bättre har jag bara målat med lite vit akrylfärg. Så där lagom tjockt att det inte täcker helt utan bara ger en laserad känsla.

Längst ned: "57n" utstansat i mörkblå cardstock med "Diesel Grand" från QK, som sedan är dekorerade med vit Gellyroll-penna och så en stor vit infattad pärla som grad-tecken.

På återhörande om vi inte ses i butiken.

Tjing Anna

Kommentarer :

#1: Susanne H

Jättefin!

skriven

Kommentera inlägget här :