Inkido del 2

Hej igen
Befinner mig nu i ett soligt och sommrigt Vimmerby.
Har spenderat dagen på Astrid Lindgrens Värld - ett paradis för alla.
Det stället ger även upphov till inspiration för skapandet.
Idag hade jag behövt använda det jag skapat nedanför - en solfjäder

Det mönstrade pappret är vikt som en smällkaramell och ihoptejpad i änden där skaftet sitter.
Handtaget är ett svart cardstock  och bigat på 4 ställen och monterad med dubbelhäftande tejp.
Innan jag monterade ihop skaftet sattes solfjädern fast med glue dots.
Ett rött organzaband pryder skaftet. Har även satt på 2 st röda pappersrosor som jag embossat med EP Röd Glitter.
Längst upp på kanten av det mönstrade pappret sitter ett grönt paljettband.

Kortbasen är Curious Metallic "Ice Gold" och på kortet har jag stämplat och embossat en liten ros i Versa Mark och EP Klart. Enbart för effektens skull. Textstämpeln från Liten Tingla är embossad med EP Svart. Efter att ha klippt ut den monterade jag den med 3D-kuddar.
Rosorna är stämplade med versa Mark och sen färglagda med torra Chalks. När färgläggningen va klar drog jag med Versa Mark dynan över hela motivet och hällde på klart embosspulver. Själv tycker jag det blir såååå fint att göra så!!
Sen klippte jag ut dom och limmade fast dom över ett vitt prickigt organzaband.

Vi hoppas på en förhoppningsvis lika fin dag som idag, för ännu en dag på Astrid Lindgrens Värld väntar i dag.
Ha det så gott och tack för titten.
På återseende....
Kramelikram ifrån de djupaste skogarna i Småland.....Petra

Kommentera inlägget här :