Susanne - Paper is my passion

Tarja har bett oss alla i designteamet att göra en LO om oss själva samt att svara på några frågor. Jag fick ett DT-paket med papper från Inkido att skapa denna layout med och såhär blev den. Psst, den vågiga kanten på det randiga pappert är stansad med Fiskars kantstans som finns att köpa hos Arkivet. Jag är helt förälskad i min. :o)




Namn? Susanne H / snuffehar

När började du scrappa?
Jag började scrappa för lite mer än två år sedan då jag var föräldraledig med vår yngsta dotter.

Hur hittade du denna hobby?
Jag har två goda väninnor som scrappar. De hade varit på mig ett tag om att jag också skulle börja men först tvekade jag. Tänkte att det kan jag aldrig och kommer inte att ha tålamod till. Men ack så fel jag hade. Jag fastnade direkt! :D

Vad är det som håller igång ditt intresse?
Att det hela tiden kommer nya produkter, papper och dekorationer, som jag blir förälskad i. Jag kan helt enkelt inte stå emot. :o) Så tycker jag det är otroligt avkopplande att få sätta mig i scraphörnan när lugnet lagt sig i huset.

Vad gör du annars?
Jag är ingenjör och arbetar med tillverkning av plastdetaljer inom medicinteknik. på fritiden försöker jag komma iväg och träna bodypump, spinning eller step up lite då och då. Övrig tid spenderar jag såklart helst med min fina familj, min man och våra två döttrar.

Favoritmärke?
October Afternoon och Cosmo Cricket bl.a. Jag gillar papper med rena mönster och klara färger.

Din "specialitet"?
Jag vet inte om jag har någon specialitet direkt. Jag tycker det är kul att testa lite olika tekniker och stilar. Jag försöker variera mig även om man säkert kan se på de flesta av mina layouter att det är jag som gjort dem. Förstår ni vad jag menar...? ;o)

Drömmer om?
I scrapsammanhang vore drömmen att få komma till det stora landet i väster och besöka CHA-mässan. I icke scrapsammanhang är drömmen också en resa till USA. Skulle vilja resa runt där under någon/några månader. Mitt första besök i staterna gick till New York i fjol och jag vill mer än gärna dit igen.

Så nu vet ni lite mer om mig. :o) Under en månads tid framöver kommer hela designteamet att presentera sig.


Ett kort bad Tarja oss också att skapa med paketet. Jag gjorde ett stilrent "bra att ha kort" som jag tycker dessa papper passar till.




//Susanne

Kommentarer :

#1: Tarja

Det verkar som om USA är ett land som lockar våra DT-tjejer. Jag förstår, det är ju ett helt fantastiskt och galet land:) kram T

skriven

Kommentera inlägget här :