My Mommy and Me, del 1

Häromveckan fick jag ett DT-paket med papper från Prima, serien My Mommy and Me



Det första satte jag saxen i och klippte ut alla roliga detaljer. Jag stansade också ut ett par quickutz-blommor och dekorerade det hela med knappar och blingstenar som jag hade hemma i gömmorna. Bandet och den snygga journalingtagen från Maya Road finns hos Arkivet. Titeln är stansad med alfabetet DISCO från quickutz.




På denna layouten har jag först sprayat med blå mistfärg på vit cardstock innan jag satte dit foto och papper. De gröna filtblommorna är klippta från en bredare bård, hjärtanen är klippta på frihand från ett rosa blingcardstock och de söta frimärksstämplarna kommer från Maya Road.




Till detta kortet har jag använt brun cardstock som bas och sedan Primas papper. Den gröna ramen är en chipboard från Fancy Pants som jag målat med akrylfärg och ugglan är stansad med quickutz. Den söta blomrankan och den svarta spetsen finns att köpa i butiken. På insidan har jag satt en ruta med orange cardstock. Det speciella med denna är att den har en kärna i annan färg. Det blir snyggt att riva det och även att jobba på det lite med fil och sandpapper. Grenen som ugglan sitter på är ritad för hand.

//Susanne H

Kommentarer :

#1: Therese

Åh så mycket fina saker du har gjort!! Me like alot!

Kram

skriven
#2: Tarja

Ah, men så mycket fint du har gjort:)

skriven

Kommentera inlägget här :