Steampunk - Minialbum

Det var min vän Jenny Dahlqvist som introducerade mig för Steampunk. Jenny tipsade om Stephanies blogg "With a grin" och hennes minialbum, jag blev helt fast. Stephanie gör ett minialbum av papperna Steampunk från Graphic 45.

Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att göra ett sådant här projekt och bestämde mig därför för att lifta Stephanie. Under arbetets gång så hittade jag på lite egna lösningar och dekorationer så jag liftade mest men tolkade och inspirerades även av Stephanies album. Detta gav verkligen mersmak och jag kommer att göra fler sådana här projekt i framtiden.

Mitt album har titeln "In my brain". I varje kuvert, som detta album består av, har jag en tag med bilder på olika drömmar jag har, resor jag vill göra, saker jag vill göra mm. Därav namnet.





Jag har använt minialbumet Policy Envelope Album Staples 4"x9", papperna Stempunk, chipboardknapparna, blommorna Flower Staples, kuverten Envelope Tag Staples, banden Trim Staples Carded och detta hittar du hos Arkivet under menyn Nyheter.  Jag använde öven andra dekorationer som jag hade hemma.

När man använder Graphic 45 så tycker jag att man måste våga klippa i papperna för att kunna utnyttja dem till max. Att klippa ut de olika figurerna och lägga lager på lager ger härliga 3D-effekter.











Det var allt för denna gången.
 / Lotta

Kommentarer :

#1: Therese

Supersnyggt!

Kram

skriven
#2: Cina99

WOW! Jättesnyggt album!

skriven
#3: Nancy

Hittar inget bra ord att utryka mig...

Oh my gud så snyggt..

Kram

skriven
#4: Jenny Dahlqvist

Helt ljuvligt album Lotta!!!

skriven
#5: Susanne H

Wow så snyggt!!!

skriven
#6: Mija

så läckert Lotta!!

skriven
#7: 3s

SÅÅÅÅ snyggt! Gillar verkligen steampunk-stilen...borde nog prova på nångång. :) Tack för inspirationen.

skriven

Kommentera inlägget här :