Underbar fredagssinspiration från Jennie


Mitt andra julalster för denna gången blev en påse!


 
 Bruna "kraft"påsar kan du beställa billigt där du köper dina kuvert eller
 på Panduro.
 Jag har pyntat även den med Pion papper. Blommor och spets från Arkivet!
 Denna påse blir perfekt att ge bort hemlagat julgodis i.

  Sist ut idag är min:..........trumvirvel.............. LO!!!

 Fick en utmaning av Malin Helier på Rekordträffen. En Lo skulle skapas av

 Primas underbara Jack n´Jill collektion. Och när Malin är så där bestämd så
 vågar man ju inte annat än att lyda. ;-)
 Det är lite kors i taket att JAG gör en LO. Förutom en beställning i
 somras var detta den första på tre år! Och nu är jag sugen på fler. Så jag får
 tacka Malin för förtroendet.

 


 Papprena är från Prima. Blomsterstansarna från Magnolia, fjärilstansarna
 Marta Stewart och Scalloped kantstans från Ek Succes.
  Och så var det ingen som stoppade mej när jag gick loss med lite
 frihandspenna.
 Typiskt mej att kladda först och tänka sedan. Ett litet tips ni kan få av
 mej (eftersom jag inte använder det själv) ,
 man kan ju skissa lite tunt med blyerts innan man går loss med tusch...men
 det är förstås lite fegt
 Gör vad ni tycker verkar roligast...eller klokast.
  Problemet för mej är att när jag ska vara så där perfekt så blir det
 till slut tråkigt och tråkigt vill man ju inte ha så då slutar det med att
 jag lägger allt på hyllan.

kram och trevlig helg från Jennie
 http://jrydhed.blogspot.com/

Vill du lära dig att göra kort i Vintage-stil?
Jennie håller en Vintage kortkurs på Arkivet Tisdagen den 23 november kl 18.30-21.00 och då lär du dig att göra kort i sådan här underbar stil! Mer info om kursen hittar du här under fliken Kurser/November





Kommentarer :

#1: ScrapLinda

Underbar LO!!!!! Hade gärna sett mer av den! Påsen var superfin den med!

skriven
#2: Therese

En ljuvlig layout!

Och julpåsen är jättefin.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :