En härlig jul layout från Lina!


Denna gången har jag gjort en LO med papper från Jillibean Soup, Christmas Chesnut Soup.




Jag gillar deras naturfärger, passar jättefint både på Lo´s och till julkorten. 
Vantarna har jag klippt ut från ett av arken i samma serie.

Utklippta motiv brukar jag alltid chalka runt kanterna så det inte syns att man klippt lite skevt ;). 
På två av hörnen på fotot har jag lagt snow marker, som man sedan värmer med embossing pistol så att den "puffar upp". Den är fantastisk fin på Lo´s men gör sig extremt bra på julkorten tex på tomtens luva....jag använder min jättemycket!


Jag passade också på att göra en "gåbort present" som man kan ta med istället för den klassiska blomman.



Kortet lärde jag mig att vika på en kurs (Alternativa kortvikningar) jag nyligen gått på Arkivet.
Jag tror att det kan bli en uppskattad gåva på kommande glöggkalas.





Ha det bäst/Kramar Lina


psst. ett litet inlägg från Arkivet - vi har platser kvar till kursen i Alternativa Kortvikningar 3 där du lär dig att göra bla det kortet som Lina visar. Läs mer om kursen här

 

Kommentera inlägget här :