DT Therese

Det är nu dags för en liten nypresentation av mig själv:)

Jag heter Therese bor i Kungsbacka tillsammans med min man Martin och våra två barn, Filip och Oskar. Hos oss huserar även en katt som heter Mysan.
Jag började scrappa så smått i januari 2005. I början scrappade jag enbart men sedan fick jag även upp ögonen för kortmakeriet.

Min scrapstil är ganska stilren med fotot i centrum.

Denna månad fick vi i uppdrag att scrappa en layout om oss själva monokromatiskt. Jag valde färgen rosa eftersom jag inte scrappar rosa så ofta iom att jag har två pojkar:)
Såhär blev min layout.
 
Material jag har använt mig av är:
Rosa cardstock
Mönstrat papper från Crate som heter Rasberry. Har använt både fram och baksida.
Thickers från American Craft
Dymo
Rosa band
Små rosa blommor
Fjärilsstans från Martha Stewart
Den stora blomman har jag gjort själv av näsdukspapper. Ska försöka göra en tutorial på den:)
Glimmer Mist

Allt finns på Arkivet förutom dymon och glimmer misten. Dymon är min egen. Fjärilsstansen har funnits, är dock osäker på om den finns i lager för tillfället.


Närbild på näsduksblomman.


Här har jag använt en swirl som mask och sprayat glimmer mist över.

Önskar er en härligt mysig fredag!
Kram Therese H

Kommentarer :

#1: Gunilla von Corswant

Det blir bara bättre och bättre!

Man blir sugen på att börja själv.

Kram Gunilla



skriven
#2: Cicilia

Helt underbar!!!

skriven
#3: Susanne H

Så fin!! Kul att scrappa en färg men vanligen inte gör.

skriven
#4: Molle

Underbart fin!

skriven
#5: nancy

nu ska de bli rätt...

Härlig layout och så rosa.visst e de kul att scrappa rosa ibland oxå ;)

Kram

skriven
#6: Mia

Du ger mig inspiration... sparar den tills tiden finnes :-) Kommer lite papper med posten på måndag!

skriven
#7: Maritha

Jättefin LO! Spännande med en näsduksblomma...fiffigt! =0)

skriven
#8: Jenny

Jättefint! kram

skriven
#9: Åsa/asamia

Den här LO´n är underbart fin, lika fin som alla dina LO´s....du scrappar alltid så fint med fotot i centrum. Jag gillar din stil vännen! ♥

skriven
#10: Anonym

Så fint du skapat. Kram till dig.

skriven
#11: Evelina

Underbart snygg layout!!

skriven
#12: Magnus

Vad du kan! Jag är sjukt imponerad!

skriven
#13: Nilla

Otroligt fint! Du väcker stor skaparlust. Mycket inspirerande!

skriven
#14: Anna Videll

Vad fint du gör kära svägerska. Kramis

skriven
#15: Anna

Vad fint du gör kära svägerska. Kramis

skriven
#16: annika

Heja heja :)

skriven
#17: Wildärtan/Emilie

Åh - det var lite ovanligt för att va du, T! Sååå snyggt!

skriven

Kommentera inlägget här :