American Crafts

Jag fick med mig en hel hög nya snygga American Crafts-papper från mässan förra helgen och de är så roliga och lätta att skapa med. Först vill jag visa två layouter jag gjort med serien "Letterbox".




På denna har jag använt ett papper från Melissa Frances (PA Alma) som bas. De roliga små flaggorna är stickers från Jenni Bawlin och de finns i flera olika färger hos Arkivet. De runda små bokstäverna sitter på samma ark som flaggorna. Den fina blomman kommer från Prima och finns i en väldigt prisvärd förpackning med 12 blommor för endast 25kr! Fjärilsstämplarna har jag också köpt hos Arkivet, de är av en av mina favorittillverkare, Jillibean Soup. Övrigt från butiken; spets och rosa pärlor från Reprint. Thickers privata.






På den andra layouten hade jag kraft cardstock som bas och satte fotot på mörkbrun cardstock som jag stansat i nederkant (den snygga stansen kommer från EK success). Vidare stansade jag ut rutor från olika AC papper (alla från serien Letterbox). Jag täckte över foto och spejade på en grön mist. Sedan dekorerade jag med en Jenni Bowlin-flagga och några blommor. De stora blommorna i textil och med texttryck på är Jillibean Soup och de små pappersblommorna kommer också från en mycket prisvärd förpackning från Prima, Ahloa Petals heter de. Minialpha stickers från October Afternnon och thickers från AC fanns bland mina prylar hemma.






Så slutligen då en layout med American Crafts "Spring"-kollektion. Härliga lekfulla papper som jag gillar massor. Molnet i ovankant är ritat för hand och klippt ur ett AC-papper och sedan kantat med grå Promarker-penna. Solen är också målad med Promarker. Övriga dekorationer; datumkort från Maya Road, blommor (samma som ovan) från Prima, pärlor från Reprint och Prima, minialfabet från AdornIt och thicker från AC (privata).

Nu hoppas jag du funnit riktigt mycket inspiration och kanske tar en tur till Arkivet också... ;o)

Susanne

Kommentarer :

#1: Lin

tokfina layouter!

skriven
#2: anneli78

Jättefin LO´s!

skriven
#3: nancy

Du bara sprutar ut massa fina layouter.

Lycka till ;)

Kram

skriven
#4: Marie/Mison

Finfina layouter!

skriven
#5: Tina

I like!

skriven
#6: Therese

Superfina layouter!

Kramar

skriven
#7: Maria

Superfina!

skriven
#8: Jenny

Så fina LO:s!!! I like. Scrapkram Jenny

skriven
#9: Nickan73a

Klart att jag tittar till dig.

Urfina layouter.

skriven
#10: Tarja

Me löööww!

skriven

Kommentera inlägget här :